اتاق درمان در واقعیت و در فیلم ها

 

به نمایش گذاشتن فرایند روان‌درمانی در فیلم و سریال می‌تونه اتفاق خوبی باشه که ذائقه عموم رو با تجربه رشددهنده روان درمانی و شیوه اجرای اصولی و حرفه‌ای اون آشنا کنه. ️

و اما نکته مهم ️ اگر این اتفاق تحت نظارت علمی یه متخصص اجرا نشه، نه تنها به افزایش آگاهی نسبت به روان درمانی علمی منجر نمیشه، بلکه با خطاهای از سر ناآگاهی باعث سلب اعتماد و برداشت‌های ناصحیح می‌شه

️در این ویدیو با مرور بخش‌های مهمی از تجربه اتاق درمان در سریال #افعی_تهران به چند مورد علمی و غیرعلمی در این رابطه اشاره کردیم تا ازین طریق مسئولیت حرفه‌ای خودمون رو در ایجاد تصویر صحیح و علمی از روان‌درمانی ایفا کنیم.

مواردی که در ویدئو زیرنویس شده رو حتما تا انتها ببینین و به اشتراک بذارین تا به کمک هم سلیقه و انتظارات جامعه رو از روان درمانی و مشاوره به سمت حرفه‌ای تر شدن تغییر بدیم نکته مهم کلی خیلی‌ها هنوز روان‌درمانی و روانکاوی رو به عنوان دو مفهوم مترادف بجای هم بکار می‌برن، درصورتی‌که این دو کلمه مترادف نیستن!! روان‌درمانی یه چتر بزرگه که در سایه‌ش رویکردهای مختلفی وجود دارن.

یکی از اون رویکردها روانکاوی‌ست؛ مثل طرحواره‌درمانی، درمان شناختی رفتاری، واقعیت درمانی و… که هر کدوم شاخه ای معتبر از رویکردهای علمی روان‌درمانی هستن. نکات مهم اختصاصی بخش مهمی از فرایند روان‌درمانی از طریق شکل‌گیری رابطه درمانی امن بین مراجع و درمانگر اتفاق می‌افته که لازمه برای تاثیرگذاری بیشتر اصول اخلاق حرفه‌ای بصورت دقیق در اون رعایت بشه. نمونه ای از اصول غیرحرفه‌ای درمانگر و فضای درمان در سریال افعی تهران:

حفظ مرزهای سالم ارتباط درمانی و عدم ارتباط در فضاهایی غیر از اتاق درمان قبول نکردن هدیه از طرف مراجع حفظ قاطعیت توام با همدلی برای مراقبت از مرزهای رابطه نمونه ای از اصول غیرحرفه‌ای درمانگر و فضای درمان در سریال افعی تهران: نگاه خیره، اغراق شده و اغواگرانه درمانگر به مراجع نشستن درمانگر پشت میزکار و القای نگاه از بالا به پایین به مراجع نشستن روی یک کاناپه کنار مراجع و عدم رعایت مرزهای سالم سکوت و عدم همدلی با بهم ریختگی های هیجانی مراجع اجازه خروج مراجع با حال پریشان از اتاق درمان

 

من و همکارانم در تلاشیم همراهان امن شما باشیم در پویش رشد و آگاهی

آدرس : احمدآباد، بلوار بعثت، انتهای ناصرخسرو ۱۹ سمت چپ، پلاک ۳۰

️ ۰۵۱۳۸۵۳۴۱۱۱ ۰۹۱۵۵۳۰۷۳۶۹ ۰۹۳۵۵۳۰۷۳۱۱

 

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره پویش(آگاهی)

با مدیریت و مسئولیت فنی دکتر هانیه بیجاری و 15 سال سابقه درخشان دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات مشاوره  و روان درمانی در حوزه های مختلف بالینی و سلامت، زوج و خانواه، نوجوان، تحصیلی و شغلی و درمان تکنولوژیک به هم وطنان عزیز در داخل و خارج کشور می باشد.

تیم مشاوران و درمانگران مجرب وحرفه ای  کلینیک تخصصی روان شناسی و مشاوره پویش آگاهی با تکیه بر دانش و تجربه علمی و عملی و همچنین پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای در روان شناسی و مشاوره، همراه امن شما در مسیر رشد و آگاهی خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

عنوان این پست : اتاق درمان در واقعیت و در فیلم ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *